התנאים של כניסת אוקראינים לישראל - עו"ד שקמה אהרון דוד - משרד עורכי דין. הגירה | עבודה | מסחרי - אזרחי | מקרקעין | הוצאה לפועל

התנאים של כניסת אוקראינים לישראל

בימים אלו (07.03.22) תושבי אוקראינה נאלצים לעמוד בפני מציאות עגומה של מלחמה עקובה מדם, ועתירת הרס בין רוסיה לאוקראינה. מציאות זאת מחייבת אוקראינים רבים להימלט למדינות אחרות. מהי המדיניות הנוכחית של ישראל בנושא הגירה מאוקראינה? ומהם הנחיות כניסה לישראל? כל המידע בהמשך!

כמו ממדינות אחרות בעולם, גם מישראל מצופה, בימים אלה, לקבל בזרועות פתוחות את האזרחים הנמלטים מאירופה ולקלוט פליטים מהמלחמה. גירושם של כ-50 פליטים כאלה שנחתו בנתב"ג מפרוץ המלחמה (24.02.22) והודעת שרת הפנים בדבר ההנחיות לזמן מלחמה, אשר לפיה מי שאינו יהודי יוכל להיכנס אך ורק כתייר, חידדו את הבעיה.

חשוב לציין, לחלק מפליטי המלחמה שמבקשים לבצע הגירה לישראל, יש קרובי משפחה בעלי אזרחות ישראלית שחיים כאן, גם אם אינם זכאי חוק השבות.

הגירה מאוקראינה לישראל טרם המלחמה

בנוסף לסוגיית ההגירה של אזרחים אוקראינים המבקשים להימלט לישראל בעקבות המלחמה, עם פרוץ המלחמה, התעורר השיח אודות תופעת ההגירה המאסיבית של אלפי אוקראינים שכבר חיים בישראל בשנים האחרונות, לאחר שהגיעו לכאן כמהגרי עבודה או מסיבות פוליטיות.

מעמדם של רבים מהם אינו חוקי ומוסדר בישראל. פירוש הדבר שאם ייתפסו על ידי משטרת ההגירה, לא ניתן יהיה לגרש אותם בחזרה לאוקראינה בתקופת מלחמה. לא מן הנמנע שגם פליטי מלחמה, ינסו להגיש בקשות לפליטות מדינית בישראל.

הנחיות רשות האוכלוסין לגבי הגירה מאוקראינה לישראל 

בעקבות מחאתו של שגריר אוקראינה בישראל והביקורת הציבורית שהתעוררה בעקבות גירוש פליטי המלחמה האוקראינים מישראל, פרסמה רשות האוכלוסין וההגירה תנאים מעודכנים להגירה מאוקראינה לישראל, עבור אזרחיה הנמלטים ממדינתם בשל המלחמה ואינם זכאי חוק השבות.

  • הגירה מאוקראינה לאזרחים עם קרובים בישראל – אזרח אוקראינה שאינו זכאי לחוק השבות, אך יש לו בני משפחה מדרגה ראשונה המתגוררים בישראל, יוכל להיכנס לישראל כתייר, ללא הפקדת ערבות כספית. קרובי המשפחה בישראל צריכים להתחייב שבתום תוקף האשרה, יעזוב את המדינה.
  • הגירה מאוקראינה לאזרחים אוקראינים ללא קרובים בישראל – פליטים ללא קרובים מדרגה ראשונה בישראל, יצטרכו להוכיח קשר עם מכרים אחרים בארץ שיוכלו לארח אותם. כניסתם תאושר בערבות של 10,000 שקלים לאדם והתחייבות של המארחים ליציאתם מישראל, עם פקיעת תוקף האשרה.
  • הגירה מאוקראינה במסגרת איחוד משפחות – אזרחי אוקראינה שנמצאים בהליך הגעה לישראל במסגרת איחוד משפחות, המתעכב בשל המלחמה, יוכלו להיכנס לארץ עם הפקדת ערבות כספית בנתב"ג.
  • ישראל תאשר כניסת בני זוג אוקראינים הנשואים לישראלים. אלה יקבלו אשרת תייר, לאחר שיציגו תעודת נישואין ותעודות לידה של הילדים המשותפים. ילדים קטינים מבן זוג קודם שאינו אזרח ישראלי, יוכלו להיכנס ארצה באשרות תייר, עם הצגת תעודת הלידה, לצד טופס הסכמה של ההורה הביולוגי ליציאתם של הילדים לישראל.
  • הגירה מאוקראינה, רק באשרת תייר – פליטים מאוקראינה שאינם עונים על אף אחד מהתנאים הללו, יורשו להיכנס לישראל רק באמצעות אשרת תייר (אשרת כניסה ב\2) כלומר, לתקופה של עד לשלושה חודשים בלבד.
משרדנו עומד לרשותכם בכל שאלה בעניין מדיניות הכניסה לישראל, ובכלל.

עו"ד שקמה אהרון דוד

משרדנו מעניק ייעוץ וליווי משפטי לחברות בינלאומיות וללקוחות פרטיים דיני העבודה וההגירה, לרבות ייעוץ וליווי עסקאות בינלאומיות ועסקאות מיזוג ורכישה, אשרות עבודה לעובדים זרים, הסדרת מעמד חוקי בישראל של יחידים ובני זוג זרים של אזרחים ישראליים, עולים חדשים, וכל הקשור לענייני מעמד אישי בתחום ההגירה.

קטגוריות

שווה קריאה

דילוג לתוכן