רישום ילדים שנולדו בחו"ל - עו"ד שקמה אהרון דוד - משרד עורכי דין. הגירה | עבודה | מסחרי - אזרחי | מקרקעין | הוצאה לפועל

רישום ילדים שנולדו בחו"ל

סעיף 4 לחוק האזרחות, התשי"ב – 1952 קובע כי ילדו של אזרח ישראלי הינו אזרח ישראלי מלידה אף אם נולד מחוץ לישראל בכפוף לאמור בסעיף.

במקביל, סעיף 11 לחוק מרשם האוכלוסין התשכ"ה – 1965 , קובע כי תושב שנולד לו ילד בחו"ל חייב למסור לפקיד רישום תוך שלושים יום ממועד הלידה הודעה על פרטי הרישום של ילדו.

בהתאם לכך, הורים, אזרחי ישראל, נדרשים לרשום ילדים שנולדו בחוץ לארץ במרשם האוכלוסין ובספחי תעודת הזהות.

נדרשת נוכחות אישית של אחד ההורים, ובהגשת בקשה לרישום ילד מתחת לגיל 18 (ללא הגשת בקשה נוספת כגון בקשה לדרכון) לא נדרשת נוכחות הילד.

הורים המתגוררים בחוץ לארץ יכולים להגיש את הבקשה בנציגות ישראל הקרובה למקום מגוריהם.

חשוב לדעת!

הורים המבקשים לרשום ילד אשר נולד לאם שהיא אזרחית ישראל, נדרשים להמציא הוכחה כי האם הרשומה בתעודת הלידה היא האם היולדת, בנוסף לתעודת הלידה.

הורים המבקשים לרשום ילד אשר נולד לאב שהוא אזרח ישראלי, נדרשים להמציא הוכחה כי האם הרשומה בתעודת הלידה היא האם היולדת, בנוסף לתעודת הלידה, וכן ראיות לקשר בין הנטען להיות האב לבין האם לפני כניסתה להריון.

בהיעדר ראיות מספקות, ניתן יהיה לדרוש פסק דין מבית משפט מוסמך בארץ הקובע אבהות או אימהות בהתאם לצורך.

משרדנו עומד לרשותכם בכל שאלה הנובעת מהאמור לעיל, ובכלל.

עו"ד שקמה אהרון דוד

משרדנו מעניק ייעוץ וליווי משפטי לחברות בינלאומיות וללקוחות פרטיים דיני העבודה וההגירה, לרבות ייעוץ וליווי עסקאות בינלאומיות ועסקאות מיזוג ורכישה, אשרות עבודה לעובדים זרים, הסדרת מעמד חוקי בישראל של יחידים ובני זוג זרים של אזרחים ישראליים, עולים חדשים, וכל הקשור לענייני מעמד אישי בתחום ההגירה.

קטגוריות

שווה קריאה

דילוג לתוכן