מדיניות הכניסה לישראל לנתינים זרים מאוקראינה לאור המלחמה באירופה - עו"ד שקמה אהרון דוד - משרד עורכי דין. הגירה | עבודה | מסחרי - אזרחי | מקרקעין | הוצאה לפועל

מדיניות הכניסה לישראל לנתינים זרים מאוקראינה לאור המלחמה באירופה

ביום 2/3/2022 רשות האוכלוסין וההגירה פירסמה עדכון בדבר כניסת נתינים זרים מאוקראינה

ההנחיות עבור עולים חדשים

  • אוקראיני שניתנה לו אשרת עולה מנתיב רשאי לעלות לישראל.
  • מקרים בהם יוגשו בקשות על ידי משפחות מפוצלות – לאור מצב המלחמה ולאור ההנחיית מאוקראינה כי כל הגברים בגילאים 60-18 יתגייסו לצבא ויציאתם מהמדינה אינה מתאפשרת, יואשרו בקשות עלייה לישראל שהוגשו על ידי אשתו וילדיו של זכאי השבות אשר נשאר באוקראינה.
  • עקב הבעייתיות להמציא מסמכי מקור – מתן פטור מהצגת תעודת יושר ופטור מהצגת אפוסטיל על המסמכים.
  • נציגי נתיב יבצעו בדיקת זכאות בנתב"ג, ובהתאם לממצאי בדיקתם יימשך הטיפול.

אזרחים ישראליים שמרכז חייהם באוקראינה יחד עם בני משפחתם הגרעינית

  • בני זוג אוקראינים הנשואים לאזרחים ישראליים יוכלו להיכנס לארץ באשרת תייר לאחר הצגת תעודת נישואין ותעודות לידה של הילדים.
  • ילדים קטינים מבן זוג קודם ולא של אזרח ישראלי יורשו להיכנס לישראל כתיירים. הוריהם יידרשו להציג תעודת לידה ואת הסכמת ההורה הזר הביולוגי ליציאת הקטין לישראל.
  • אזרחים ישראליים שהגישו בקשה לאיחוד משפחות אך ההליך נמצא בבדיקות ראשוניות ובן/בת הזוג נמצאים מחוץ לישראל

אזרחים ישראליים שהגישו בקשה לאיחוד משפחות אך ההליך נמצא בבדיקות ראשוניות ובן/בת הזוג נמצאים מחוץ לישראל

הלחימה באוקראינה חייבה את סגירת קונסוליית קייב. בהתאם לכך לא ניתן לבצע ראיונות לבני הזוג הזרים. מדינת ישראל תאשר את כניסת בני הזוג בכפוף להפקדת ערבות בנקאית.

במעמג כניסתם ארצה, תישקל כניסתם על ידי ביקורת כבולות. פקידים אלה יישקלו וייבחנו את התנהלות קודמת של הזר בארץ, נסיונות להשתקעות, הפרשי גילאים וכד'.

נתינים זרים שהינם בני משפחה מקירבה ראשונה של אזרחים ישראליים שאינם זכאי שבות

ככלל כניסתם לארץ כתיירים תאושר ללא הצורך בהפקדת ערבות, אך בכפוף להתחייבותו וחתימתו בנתב"ג של קרוב המשפחה (המזמין הישראלי) שהמוזמן לא יגיש בקשות למעמד בישראל ולאחר המלחמה באוקראינה הוא יצא מהארץ בהתאם למועד שנקבע באשרה.

תיירים שאין להם בני משפחה מקירבה ראשונה עם אזרחות ישראלית

ביקורת הגבולות יבדקו האם יש עבורו מזמין בישראל, וככל שביקרות גבולות יתרשמו כי הסיכוי להשתקעות הזר בישראל הינו נמוך- תאושר כניסתו של הזר בכפוף להפקדת ערבות בסך של 10,000 שקלים לאדם, ובכפוף לחתימת המזמין על כתב התחייבות ליציאת הזר מהארץ במועד פקיעת האשרה.

נתינים אוקראינים הנמצאים בישראל באשרת תייר תקפה

אשרות התייר של נתינים אוקראינים הנמצאים בישראל הוארכו עד ליום 30/4/2022.

חשוב לדעת! מדינת ישראל עלולה לסרב את כניסתם של נתינים זרים בעלי עבר פלילי, עבר בטחוני, שבעברם ניסו להשתקע בישראל שלא כדין וכו'. בנוסף מדינת ישראל עלולה לדרוש הפקדת ערבות גבוהה.

*** המדיניות יכולה להשתנות בהתאם למצב המלחמה באוקראינה וחשוב להתעדכן בהנחיות רשות האוכלוסין וההגירה.

משרדנו עומד לרשותכם בכל שאלה הנובעת מהאמור לעיל, ובכלל.

עו"ד שקמה אהרון דוד

משרדנו מעניק ייעוץ וליווי משפטי לחברות בינלאומיות וללקוחות פרטיים דיני העבודה וההגירה, לרבות ייעוץ וליווי עסקאות בינלאומיות ועסקאות מיזוג ורכישה, אשרות עבודה לעובדים זרים, הסדרת מעמד חוקי בישראל של יחידים ובני זוג זרים של אזרחים ישראליים, עולים חדשים, וכל הקשור לענייני מעמד אישי בתחום ההגירה.

קטגוריות

שווה קריאה

דילוג לתוכן